Les Caramelles de Súria superen el miler de participants, consolidant-se com una festa plenament adaptada al segle XXI

Última revisió 02-04-2024 18:30
31/03/2024

Les Caramelles de Súria han superat enguany el miler de participants, fins a situar-se en prop de 1.200 caramellaires. La festa surienca s’ha viscut amb intensitat durant tot el cap de setmana, amb la participació de deu colles que han omplert la vila de música i dansa, en una mostra única de cultura popular i tradicional plenament adaptada al nostre segle XXI.

L’esmentada xifra reforça encara més les Caramelles de Súria com les més grans de Catalunya. Les deu colles participants en les Caramelles d’enguany han estat les següents: Tro Gros, La Llanterna, Juvenil del Foment Cultural, Grans de l’Agrupació Sardanista, Infantil de l’Agrupació Sardanista, Infantil del Foment Cultural, Altatxu, Coral Sòrissons, Altatxets i Gran del Foment Cultural.

En aquesta edició s’ha estrenat la colla Gran del Foment Cultural i s’han presentat actuacions conjuntes de colles joves i infantils, adaptant cançons de plena actualitat a les coreografies i instruments tradicionals de les Caramelles.

Com en anys anteriors, els principals escenaris de les actuacions caramellaires d’aquest diumenge han estat la plaça Major del Poble Vell, el centre urbà i els barris de la vila, amb la interpretació conjunta del Ball de Caramellaires del Cardener com un dels moments culminants de la festa. La plaça Major del nucli antic de la vila ha acollit una vegada més l’Esmorzar Caramellaire.

Dissabte van tenir lloc les tradicionals Caramelles a Pagès i la Trobada Caramellaire del Pavelló, que va acabar amb la interpretació conjunta d’El Cant del Poble i l’acompanyament de la colla castellera Salats i músics de les colles. Un dels moments emocionants de la Trobada va ser l’homenatge conjunt de totes les colles al desaparegut Ferran Gallart, cantant de Strombers, amb la cançó ‘Power to the Barretina’, que el grup bagenc va dedicar a les Caramelles de Súria.

L’inici de les Caramelles va tenir lloc el passat 28 de març amb el lliurament de les cintes commemoratives d’aquesta edició, la Passada Caramellaire pel centre de la vila i una nova edició de l’SPOK al Pavelló Municipal d’Esports. El pròleg d’aquesta edició va ser el Vermut Caramellaire que es va fer el passat 17 de març al Parc Municipal Macary i Viader.

El programa d’actes acaba amb l’actuació d’Amics del JB, Catarres i Waikiki al Pavelló, tancant el cicle de concerts d’aquestes Caramelles. Altres actes d’enguany han estat els sopars de caramellaires, un cercatasques, activitats d’animació i infantil, una exposició d’història de la festa i el repartiment de coca i mistela a la plaça de Sant Joan.

L’organització de les Caramelles ha anat a càrrec de la Comissió de Caramelles i l’Ajuntament de Súria, amb la participació de diferents entitats de la vila i el suport del Geoparc de la Catalunya Central, la Diputació de Barcelona i el departament de Cultura de la Generalitat.

Les Caramelles formen part del Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya, que aplega les celebracions, festes i elements singulars més destacat del país.

L’Ajuntament agraeix el treball i l’esforç de totes les colles i de totes les persones que hi han participat enguany per consolidar encara més les Caramelles surienques com les més grans de Catalunya

Més informació sobre les Caramelles de Súria: www.caramellesasuria.cat i www.suria.cat/caramelles.

Actuació conjunta de les colles de les Caramelles de Súria 2024 a la plaça de Sant Joan, interpretant el Ball de Caramellaires del Cardener.
Autor: Servei de comunicació de l'Ajuntament de Súria