La plaça de Sant Joan esdevé el principal escenari de les activitats de Sant Jordi a Súria

Última revisió 23-04-2024 23:20
23/04/2024

La plaça de Sant Joan ha estat aquest dimarts 23 d’abril el punt central de la diada de Sant Jordi a Súria, amb la presència de la Biblioteca al Carrer, tallers infantils, animació musical, conta-contes i altres activitats. En altres llocs del centre urbà s’hi han instal·lat les tradicionals parades de llibres i roses, a càrrec d’entitats de la vila i establiments comercials.

El programa d’activitats d’aquesta diada de Sant Jordi s’ha desenvolupat al llarg de la tarda, amb la participació de nombrosos infants i famílies. Un dels actes celebrats ha estat el lliurament dels premis de la Gimcana Literària en un sorteig conduït per membres del Consell Municipal dels Infants.

L’animació musical ha estat protagonitzada per la xaranga Binbonband, formada per alumnes de l’Institut Mig-Món. Les AFA de les escoles Salipota i Fedac han portat a terme tallers per als infants, mentre que el Consell Municipal de la Gent Gran ha ofert dues sessions de conta-contes.

La coordinació de les activitats d’aquesta diada de Sant Jordi ha anat a càrrec de les àrees municipals d’Educació i de Cultura.

La Gimcana Literària es va desenvolupar entre els dies 10 i 20 d’abril dins del programa Súria Municipi Lector, organitzada per la Biblioteca Pública, l’Escola Municipal de Formació d’Adults, les escoles Francesc Macià, Salipota i Fedac amb les respectives AFA i l’Institut Mig-Món, amb la col·laboració del comerç local.

Una altra activitat destacada del programa de Sant Jordi ha estat la nova edició del cicle ‘Per Sant Jordi, llibres de casa’, amb l’objectiu de donar a conèixer obres d’autors locals o estretament relacionats amb la vila.

El programa de Sant Jordi acabarà el proper divendres 26 d’abril amb una xerrada sobre la recent restauració del portal centenari de l’Escola Vella i de la maqueta del grup escolar que va ser projectat l’any 1936. L’acte tindrà lloc a les 19.00 h al saló de sessions de l’Ajuntament.

Aquesta restauració ha estat impulsada per l’àrea municipal de Cultura, coincidint amb la publicació del llibre ‘Albor. La veu deu dels nens i nenes de Súria en el temps de la guerra’ de Magda Esquius, dins de la col·lecció ‘Temes de Súria’, editada per l’Ajuntament.