El programa de Sant Jordi acaba amb un acte sobre la restauració del portal centenari de l'Escola Vella i la maqueta del Grup Escolar de 1936

Última revisió 02-05-2024 19:06
02/05/2024

El programa d’activitats de Sant Jordi va acabar amb una xerrada sobre la restauració del portal centenari de l’Escola Vella i de la maqueta del Grup Escolar projectat l’any 1936. L’acte va servir per remarcar l’interès patrimonial d’aquests dos elements, estretament vinculats amb la història de l’ensenyament a Súria.

Aquesta restauració ha estat impulsada per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament, coincidint amb la recent presentació del llibre ‘Albor. La veu dels nens i nenes de Súria en el temps de la guerra’ de Magda Esquius, també editat per l’Ajuntament dins de la col·lecció ‘Temes de Súria’.

La recuperació dels dos elements ha estat realitzada per un equip de restauradores format per Eulàlia Duran, Olga Iñigo i Tina Núñez, sota la direcció facultativa del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya. La xerrada va tenir lloc el passat divendres 26 d’abril al saló de sessions de la Casa de la Vila.

En el transcurs de l’acte, les restauradores Eulàlia Duran i Olga Iñigo van explicar els criteris de restauració i el desenvolupament dels treballs, que han volgut garantir el «màxim respecte» als dos elements «en tota la seva integritat». També van remarcar l’interès documental i històric del portal i de la maqueta restaurades.

Per la seva banda, el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, va destacar que els treballs de restauració han permès recuperar i donar a conèixer l’ambiciós projecte del Grup Escolar de l’any 1936, que fins ara era «molt desconegut» i no es va poder desenvolupar a causa de la guerra civil i la posterior dictadura franquista.

Els treballs de restauració es van portar a terme entre els mesos de gener i abril d’enguany. Aquesta actuació ha comptat amb una subvenció del departament de Cultural de la Generalitat.

El programa de Sant Jordi a Súria es va iniciar el passat 18 d’abril, amb la primera presentació del cicle ‘Per Sant Jordi, llibres de casa’.